شنبه ۱۳۹۱/۰۶/۱۸

بهزاد پور، مدير منطقه 2 شهرداري قزوين:

شهروندان قانون مدار در ساخت و ساز تشويق مي شوند

با هدف تقويت روحيه قانون مداري و در راستاي ساماندهي ساخت وساز در شهر، آ ن دسته از شهرونداني که مطابق با پروانه ساختماني عمل مي نمايند مورد تشويق شهرداري منطقه 2 قزوين قرار مي گيرند.

 حسين بهزاد پور، مدير منطقه 2 شهرداري افزود: در صورت اجرا و اتمام بناهاي در حال ساخت، مطابق با مندرجات پروانه ساختماني صادر شده و بدون هيچ گونه خلافي، صاحبان اين املاک به دليل قانون مداري و مهندسان ناظر به دليل راهنمايي درست در ساخت وساز تشويق و معرفي خواهند شد.
بهزادپوراز اجراي اين طرح براي اولين بار درمنطقه 2 شهرداري خبر داد وافزود: هدف از اين طرح تشويق و آموزش شهروندان به قانون مداري ، جلوگيري از اتلاف زمان و سرمايه انساني و مادي، توسعه استاندارد شهرسازي ، کاهش تخلفات ساختماني و مراجعات مردمي به شهرداري است.
اين مقام مسوول يکي از مشکلات کنوني مديريت شهري را عدم رعايت اصول ساخت وساز توسط شهروندان دانست و ادامه داد: بايد با دروني نمودن قانون مداري در شهروندان زمينه هاي کاهش آمار تخلفات در زمينه ساخت وساز را فراهم نمود چرا که جريمه اهرم اجرايي مناسبي براي کمرنگ نمودن اين موضوع نيست.
 وي با اشاره به ارسال پرونده هاي ساختماني در صورت تخلف در بنا به کميسيون ماده صد تصريح کرد: انجام اين روند موجب اتلاف هزينه مادي و انساني و مراجعات مکرر شهروندان به منظور دريافت پايان کار مي شود در صورتي که صاحبان املاک با قانون مداري، موجب کاهش روند امور اداري خود وتسريع در دريافت پايانكارخواهند شد.
مدير منطقه 2 شهرداري قانون مداري در ساخت وساز را برابربا صرفه جويي در زمان و سرمايه دانست و افزود: هر يک از شهروندان اين منطقه مي توانند با رعايت اين اصل علاوه بر اين که زمينه معرفي خود را به عنوان شهروند نمونه در شهر فراهم نمايند از تسهيلات تشويقي مربوطه نيز برخودار شوند و گامي مثبت د ر راستاي زمينه سازي توسعه فرهنگ قانون مداري در ميان ساير شهروندان بردارند.
بهزاد پور زمان اجراي اين طرح را از مرداد ماه سال جاري ذکر و تصريح کرد: اين روند ادامه خواهد داشت و از صاحبان املا ک ومهندسان ناظر بدون قيد قرعه تجليل به عمل خواهد آمد.
يادآور مي شود؛تاکنون حميد رسولي مالک پروژه ساختماني خيابان توحيد و مهندس يار احمدي، ناظر اين طرح که مطابق با پروانه ساختماني و بدون هيچ گونه خلافي موفق به دريافت پايان کار شدند به عنوان نمونه، مورد تجليل وقدرداني قرار گرفته اند.
پايان پيام

تصاویر مرتبط