جمعه ۱۳۹۶/۰۸/۱۲

صادقي، مديرمنطقه دو شهرداري قزوين:

جريمه مالي مانع از انجام تخلفات ساختماني نيست

فرامرز صادقي، مدير منطقه دو شهرداري قزوين گفت: جريمه مالي از بازدارندگي لازم براي جلوگيري از تخلفات ساختماني برخوردار نيست.

به گزارش روابط عمومي منطقه دو شهرداري قزوين؛ صادقي افزود: ساخت و ساز غيرمجاز يکي از مشکلاتي است که شهرداري‌ها با آن روبرو هستندکه در آن برخي متخلفين ساختماني بدون تأمين پارکينگ يا در نظر گرفتن استانداردها نسبت به احداث ساختمان‌هاي بلندمرتبه اقدام مي‌کنند و با تضييع حقوق شهروندي، شهر را هم در برابر خطراتي همچون زلزله، سيل و حريق ناايمن مي‌کنند.

 وي با بيان اينکه خانه‌هاي فاقد استانداردهاي شهرسازي حتي به قيمت مجاني هم از هيچ ارزش و اعتباري برخوردار نيستند از شهروندان و خريداران املاک خواست: تحت هيچ شرايطي به خريد آپارتمان‌هاي فاقد پارکينگ، آسانسور يا همچنين نماي مناسب و فاقد استانداردهاي شهرسازي هستند اقدام نکنند، زيرا اين مهم به تشديد آشفته بازار ساخت و ساز غيرمجاز منجر خواهد شد.

صادقي تاکيد کرد: نهادهاي نظارتي و قانونگذار تاکنون به سهم خود اقداماتي را درراستاي حداقل کاهش ساخت وساز غيرمجاز انجام داده‌اند ولي اين شهروندان هستند که بايد نسبت به اجراي قانون توجه بيشتري داشته باشند.