6/14/2018

صادقی، مدیرمنطقه دو شهرداری قزوین:

هدف از راه‌اندازی سرای محله مشارکت بیشتر شهروندان است

فرامرز صادقی، مدیرمنطقه دو شهرداری قزوین گفت: هدف از راه‌اندازی سرای محله مشارکت شهروندان و تصمیم‌گیری‌های محله به‌خود آن‌هاست.

به گزارش روابط عمومی منطقه دو شهرداری قزوین؛ صادقی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه ساخت سرای محله هادی آباد در قزوین که با حضورمعاون وزیر راه و شهرسازی کلنگ زنی شد، با بیان اینکه یکی از اهداف مهم شهرداری ها مقاوم‌سازی و نوسازی بافت‌های فرسوده است تصریح کرد: در این راستا نخستین قدم شناسایی محلات مورد هدف بود که محله هادی آباد ازاولویت های انجام این طرح است.

وی افزود: رویکرد اصلی بازآفرینی بافت‌های فرسوده، حفظ سازمان اجتماعی محله‌ها است و نقش‌آفرینان اصلی آن هم مردم، بخش خصوصی و نهادهای عمومی هستند.

مدیرمنطقه دو شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: در این محلات بد مسکن باید با بازآفرینی این محلات، کیفیت زندگی ساکنان آن هم ارتقا یابد.

صادقی بیان کرد: ارتقای زندگی شهروندان، بهبود زیست پذیری شهری هدف اصلی طرح بازآفرینی و احداث سرای محله در تمام محلات هدف است.

وی خاطرنشان کرد: باید با گسترش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و مشارکت شهروندان، هویت تازه‌ای برای محله‌ها رقم زد؛ بر همین اساس تشکیل مجموعه‌هایی با عنوان سرای محله می‌تواند مشارکت مردم در امور فرهنگی و اجتماعی را به همراه داشته باشد.

صادقی با اشاره به آغاز عملیات ساختمان سرای محله در هادی آباد اظهار کرد: مساحت این ساختمان574 مترمربع است که در 2 طبقه و با اعتباری بالغ بر10میلیارد و385 میلیون ریال در مدت18ماه اجرا خواهد شد.

 

related images