سه‌شنبه ۱۳۹۷/۰۶/۱۳

صادقی، مدیر منطقه دو شهرداری قزوین :

احداث 3 بوستان در دستور کار منطقه دو شهرداری قزوین قرار دارد

صادقی، مدیر منطقه دو شهرداری قزوین گفت: احداث 3 بوستان در دستور کار منطقه دو شهرداری قزوین قرار دارد.

کاربری های عمومی شهری امروزه نه تنها به عنوان یک کاربری شهری مطرح هستند، بلکه از ضروریات جامعه شهری و زندگی شهروندیهم محسوب می شوند.

فضای سبز بخشی از کاربری های عمومی هر شهر را تشکیل می دهد که دارای ابعاد مختلفی از جمله زیست محیطی، ترافیکی، گردشگری و کارکرد زیباشناختی است.

یکی از مهمترین کارکردهای فضای سبز، نقش آن در شرایط زیست محیطی است. تعدیل شرایط آلودگی هوا و صدا مهمترین آن است که در شهرهای بزرگ با توجه به نادیده گرفتن این امر، امروز با پدیده وارونگی مواجهیم.

کارکرد گردشگری و گذران اوقات فراغت نیز همواره از بوستان ها و تفرجگاه ها، انتظار می رود و این انتظار در محله های مسکونی بیشتر است.

احداث فضاهای سبز و پارک‌های محله ای شهری در وهله‌ اول بر سلامت روان شهروندان تاثیر دارد و منجر به تلطیف روحیات و آرامش روحی می‌شود که ناشی از فشارهای روزمره‌ی زندگی آن هم به طور خاصه در شهرهای ماشینی امروزی است که هر روز با معضلاتی بیشتر چون مهاجرت، بیکاری، آلودگی صوتی و ... مواجه است.

وجود پارک های محلی در مناطق مختلف با توجه به سبک زندگی آپارتمان نشینی تاثیر خوبی بر برون رفت از کسالت این سبک زندگی خواهد داشت. امروزه در کنار مکان های عمومی موجود در محلات، پارک های محلی، زمینه ساز آغاز، احیا و استمرار روابط دوستی و همسایگی بین افراد محل هستند. در واقع پارک، به عنوان عرصه ای برای حضور مردم  و مکانی برای مکث است که تجلی گاه شخصیت اجتماعی ساکنان محله محسوب می شود.

ایجاد پارک و فضای سبز از سویی دیگر به خاطر زیباسازی و منظر شهری مهم است زیرایکی از موارد جذب گردشگر، وجود شهرهای زیبا می‌باشد و هر شهری جهت جذب گردشگر و استفاده از مزایایاقتصادی و فرهنگی آن نیازمند داشتن مدیریت شهری قوی است که بخشی از این مدیریت مربوط به ایجاد، کنترل و اهمیت دادن به پارک و فضاهای تفریحی است تا گردشگران بتوانند جهت اسکان و تفریح از آن استفاده کنند.

منطقه دو شهرداری قزوین هم کوشیده است تا با ایجاد بوستان های محلی بخشی از این مهم را برآورده سازد.

افتتاح بوستان هادی آباد در آینده ای نزدیک

فرامرز صادقی مدیرمنطقه دو شهرداری قزوین از افتتاح بوستان محله هادی آباد در آینده ای نزدیک خبرداد.

صادقی افزود: بوستان محله هادی آباد با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 930 میلیون ریال با100درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل نهایی اجرا قرار دارد.

وی تصریح کرد: در راستای ایجاد توازن و توجه به مناطق محروم، اقدامات عمرانی خوبی در این مناطق انجام شده یا در حال انجام است که احداث بوستان محله هادی آباد هم بر این اساس است.

مدیر منطقه دو شهرداری قزوین مساحت بوستان هادی آباد را حدود 3هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: اجرای فنی و اصولی پروژه های شهری و توسعه فضای سبز ازاولویت های اصلی ماست.

صادقی مدت اجرای پروژه را 11 ماه اعلام کرد و افزود: این پروژه در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی 100درصدی است که بزودی به بهره برداری می رسد.

وی خاطرنشان کرد: این بوستان دارای زمین بازی کودکان، ست های ورزشی، فضای سبز، آلاچیق، مسیر پیاده روی و... خواهد بود.

وی یادآور شد: بوستان محله هادی آباد با هدف ارتقا سرانه فضای سبز و ایجاد امکانات رفاهی برای این محله در حال انجام است.

آغاز عملیات اجرایی احداث بوستان میرداماد

مدیرمنطقه دو شهرداری قزوین همچنین از آغاز عملیات اجرایی بوستان میرداماد خبرداد و گفت: عملیات اجرایی بوستان میرداماد در زمینی به مساحت 2هزارمترمربع در ضلع جنوبی کمربند شهیدبهشتی روبروی سه شنبه بازار آغاز شده است.

وی تصریح کرد: این مجموعه تفریحی در راستای پر کردن اوقات فراغت شهروندان و توسعه سرانه فضای سبز منطقه احداث می شود.

صادقی با اشاره به گسترش نیازهای مردم در زمینه استفاده از بوستان‌های منطقه افزود: احداث بوستان های بزرگ در منطقه که پاسخگوی نیازهای شهروندان باشد از نیازهای ضروری این منطقه است .

وی اعتبار پیش بینی شده برای این بوستان را 4 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای این پارک تجهیزات ورزشی، مسیر پیاده روی ، فضاهای لازم برای نصب وسایل بازی کودکان، فضای سبز و ... در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: زمان پیش بینی شده برای تکمیل این پروژه هفت ماه است که در صورت مساعد بودن وضعیت جوی هوا در مدت مقرر به بهره برداری خواهد رسید.

آغازعملیات اجرایی بوستان سه هکتاری محله عارف(فاز2بوستان امام علی(ع))

وی افزود: برای اجرای این بوستان 30میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده است.

مدیرمنطقه دو شهرداری قزوین بیان کرد: هم اکنون عملیات خاکبرداری و زیرسازی این بوستان در حال انجام است و تاکنون 15درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی خاطرنشان کرد: این بوستان دارای فضای بازی کودکان، تجهیزات ورزشی، نمازخانه، سرویس بهداشتی، فضای سبز و... است.

وی یادآور شد: براساس پیش بینی های انجام شده بوستان سه هکتاری شهرک عارف در سه ماهه ی نخست سال98 به بهره برداری خواهد رسید.

پایان پیام

 

تصاویر مرتبط