12/3/2018

فدائی‌فر، سرپرست منطقه دو شهرداری قزوین تاکید کرد؛

توجه ویژه شهرداری به مناسب‌سازی معابر شهری در راستای تحقق حقوق معلولان

کیومرث فدائی‌فر، سرپرست منطقه دو شهرداری قزوین از مناسب‌سازی معابر منطقه دو در راستای تحقق حقوق شهروندان به خصوص معلولان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی منطقه دو شهرداری قزوین؛ فدائی‌فر با اعلام اینکه بیش از 80درصد معابر این منطقه برای شهروندان به خصوص معلولان مناسب سازی شده است، افزود: در این راستا در سال جاری بیش از 2 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

این مقام مسوول با تصریح اینکه در مناسب سازی معابر علاوه بر تاکید بر موضوع ایمن سازی به موضوعات تردد معلولان توجه ویژه شده است، افزود: اختصاص خط ویژه برای نابینایان و مناسب سازی معابر برای تردد ویلچر از ویژگی‌های مهم مناسب‌سازی  معابر عمومی است.

وی اضافه کرد: معابر اصلی خیام، فردوسی، بلوار شمالی، فلسطین نیز در سال جاری مناسب سازی شده است.

فدائی‌فر بر اهتمام بیشتر مسئولان ذیربط به بحث مناسب سازی اماکن و معابر برای تردد معلولان و توجه به نیازهای خاص قشر معلول جامعه تاکید کرد و گفت: مناسب‌سازی معابر شهری برای تردد آسان‌تر معلولان ضروری است و شهرداری قزوین در این راستا اقدامات شاخصی انجام داده است.

این مقام مسوول با اشاره به روز جهانی معلولان و تبریک این روز گفت: مناسب‌سازی فضای عمومی برای معلولان، یکی از شاخص‌های اصلی توسعه‌یافتگی محسوب می‌شود و شهرداری به طور جدی به دنبال این مهم است.

وی اضافه کرد: در صورت مناسب سازی معابر شهری برای رفت و آمد معلولان، بزرگترین انگیزه برای این قشر فراهم می شود که بتوانند در اجتماع حضور پیدا کنند.

پایان پیام

related images