چهارشنبه ۱۳۹۱/۱۲/۰۲

بهزادپور، مدير منطقه دو شهرداري قزوين خبر داد؛

اجراي 11 پروژه عمراني براي استقبال از بهار در منطقه دو شهرداري قزوين

منطقه دو شهرداري قزوين با 11 پروژه‌ مهم عمراني و تحولگرا به استقبال بهار 92 مي‌رود.

 

مدير منطقه دو شهرداري قزوين گفت: با توجه به فرارسيدن نوروز سال 92 شهرداري منطقه دو قزوين 11 پروژه‌ي طرح به استقبال بهاران را در دستور كار خود قرار داده و قصد دارد آنها را تا قبل از پايان سال جاري و در راستاي بهره‌برداري مناسب از امكانات شهر و استقبال در خور توجه از گردشگران و مسافران نوروزي به سرانجام برساند
به گزارش روابط عمومي منطقه دو شهرداري قزوين؛ به طور حتم در دنياي امروز شهرداري‌ها نقش مهمي در ارتقاء و بهبود منظر شهري در بخش‌ها و حوزه‌هاي مختلف بر عهده دارند و روند مذكور اين ارگان را به نهادي خدمات رسان تبديل كرده تا در هر دوره و مناسبتي شهرها حال و هواي مطلوبي به خود گيرد و شهروندان اتفاقات و تحولات پي‌ در پي را از پروژه‌ها و برنامه‌هاي تدوين شده مديريت شهري در شهر بيشتر و ملموس‌تر متوجه شوند در همين راستا و با توجه به فرارسيدن نوروز سال 92 شهرداري منطقه دو قزوين 11 پروژه‌ي طرح به استقبال بهاران را در دستور كار خود قرار داده و قصد دارد آنها را تا قبل از پايان سال جاري و در راستاي بهره‌برداري مناسب از امكانات شهر و استقبال در خور توجه از گردشگران و مسافران نوروزي به سرانجام برساند.
حسين بهزادپور، مدير منطقه دو شهرداري قزوين با بيان اينكه تمامي 11 پروژه به همت مجموعه شهرداري و به خصوص منطقه دو در دستور كار قرار گرفته يادآور شد: يكي از مهم‌ترين پروژه‌هاي مربوطه افتتاح المان مينودر با اعتباري معادل دو ميليارد و سيصد ميليون تومان خواهد بود؛ اين المان بر اساس معيارها و نمادهاي اسلامي ـ ايراني طراحي و اجرا شده و جلوه‌ي خاصي را به مهم‌ترين ورودي شهر قزوين خواهد داد.
وي افزود: در راستاي بهبود منظر شهري گل‌كاري رفوژهاي خيابان‌ها و ورودي شهر به همراه رنگ‌‌آميزي جدول‌ها و ميدان مينودر به عنوان مهم‌ترين ورودي قزوين و معابر اصلي در دستور كار قرار مي‌گيرد چرا كه اين اقدامات تاثير بسيار زيادي در تغيير چهره‌ي شهر ايفا خواهد كرد.
مدير منطقه دو شهرداري قزوين گفت: در طرح به استقبال بهاران همچنين ميادين شهر به تناسب محيطي و جايگاهي كه در شهر دارند با نمادهاي زيبايي آراسته خواهند شد.
اين مقام مسوول با بيان اين خبر كه حفاري‌ها و كنده‌كاري‌هاي سطح شهر از دهم اسفند ماه متوقف خواهد شد، اضافه كرد: در همين راستا از تمامي دستگاه‌هاي حفاري كننده و خدمات رسان تقاضا داريم نسبت به جمع‌آوري و تكميل مسيرهاي حفاري شده تا قبل از 15 اسفند ماه اقدام كرده و در طرح به استقبال از بهاران شهرداري را ياري كنند.
وي يادآور شد: همچنين كليه عمليات عمراني سطح شهر تا قبل از پايان سال جاري ساماندهي مي‌شوند به طوري كه تردد براي شهروندان و مسافرين نوروزي بدون هيچ گونه دغدغه‌اي به انجام رسد.
بهزادپور به تحقق پروژه‌هاي عمراني كه در حوزه‌ي ترافيكي در دستور كار قرار گرفته اشاره كرد و گفت: عمليات ساخت مسير راست گرد كمربندي شهيد بهشتي حد فاصل پل روگذر سرداران به سمت بلوار آزادگان كه به سرعت در حال اجرا مي‌باشد تا قبل از پايان سال مورد بهره‌برداري خواهد گرفت؛ با اتمام اين طرح كليه شهرونداني كه قصد عبور از كمربندي شهيد بهشتي به سمت غياث آباد را دارند مي‌توانند از اين مسير تردد نمايند در حالي كه اين مهم پيش از اين امكان‌پذير نبود؛ ضمنا كليه مسيرهاي ورودي و شرياني اصلي شهر خط‌كشي خواهد شد.
مدير منطقه دو شهرداري قزوين ادامه داد: عمليات عمراني اين پروژه شامل ايجاد مسير دسترسي به غياث‌آباد از طريق بلوار آزادگان و اصلاح مسيرهاي گذري عابرپياده خواهد بود.
اين مقام مسوول همچنين از افتتاح فاز 2 بوستان بانوان تا قبل از آغاز سال جديد خبر داد و با بيان اينكه با بهره‌برداري از اين پروژه، فضاي تفريحي شهر وسعت خواهد گرفت گفت: آغاز به كار فاز 2 بوستان بانوان هديه شهرداري منطقه دو به شهروندان و به خصوص بانوان خواهد بود و اميدواريم مورد رضايت و خرسندي آنان قرار گيرد.
بهزادپور در ادامه يادآور شد: از ديگر پروژه‌هاي منطقه، اصلاح گذرهاي عرضي معابر و خيابان‌ها و مناسب‌سازي پياده‌روها مي‌باشد كه با توجه به پياده‌روسازي‌هاي مناسب در سطح منطقه، مي‌بايستي اتصال آن به معابر و پيوستگي آن مورد توجه قرار مي‌گرفت كه اين اقدام بسرعت در حال انجام بوده كه قبل از پايان سال عمده اين گذرها اصلاح خواهد شد.
وي افزود: اصلاح هندسي مسير كمربندي شهيد بهشتي از مقابل لشگر 16 زرهي تا ميدان مادر نيز از ديگر پروژه‌هاي منطقه دو شهر قزوين است كه در اسفند ماه امسال شروع و بخشي از آن در سال 92 اجرايي خواهد شد.
اين مقام مسوول تاكيد كرد: با اجراي اين پروژه و مرمت آسفالت كمربندي بلوار شهيد بهشتي، عبور خودروها در اين مسير نسبت به گذشته ارتقاء پيدا خواهدكرد.
بهزادپور با تاكيد بر رفاه حال شهروندان خبر داد: پل عابر پياده تقاطع كمربندي شهيد بهشتي و خيابان شهيد بابايي مقابل ايستگاه آتش‌نشاني و بوستان بانوان تا قبل از پايان سال مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد تا افرادي كه قصد عبور عرضي از اين مسير را دارند با مشكل مواجه نشوند.
شهردار منطقه دو در ادامه‌ي صحبت‌‌هاي خود يكي از ويژگي‌هاي شهرهاي پيشرفته و مجهز امروزي را در ساخت سرويس‌هاي بهداشتي عمومي دانست و گفت: در اين راستا و با توجه به تاكيدات شوراي اسلامي شهر و شهرداري قزوين شهرداري منطقه دو ساخت سرويس‌هاي بهداشتي عمومي را از يك سال قبل در دستور كار خود قرار داده است.
وي خبر داد: تا قبل از آغاز سال 92 عمليات ساخت سه سرويس بهداشتي عمومي جديد در بلوار معلم (در حاشيه پارك معلم)، پارك دانشجو (حاشيه‌ پارك) انتهاي خيابان نواب به اتمام مي‌رسد و مورد بهره‌برداري شهروندان و مسافرين قرار خواهد گرفت.
بهزادپور تصريح كرد: با ساخت اين سرويس‌هاي بهداشتي عمومي، تعداد سرويس‌هاي بهداشتي شهرداري منطقه دو به هشت دستگاه خواهد رسيد.
وي يادآور شد: سرويس‌هاي بهداشتي عمومي عموما در معابر پر رفت و آمد شهر و حاشيه‌ي پارك‌ها ساخته مي‌شود تا براي شهروندان و مسافرين نوروزي كه از شهر قزوين گذر و يا ديدن مي‌كنند مورد استفاده قرار گيرد.
مدير منطقه دو شهرداري قزوين همچنين از افتتاح پرونده «مسير سلامت» از آخرين ماه سال با اعتباري معادل 140 ميليون تومان خبر داد و اذعان كرد: اين پروژه كه در ضلع شمالي بوستان معلم طي 4 ماه ساخته شده، سه هزار مترمربع مساحت دارد، همچنين طول پروژه يك هزار متر و عرض آن سه متر مي‌باشد.
وي هدف از ساخت مسير سلامت را ايجاد مسيري ويژه براي ورزش همگاني و پياده‌روي شهروندان در محلي امن و آرام دانست.

 

تصاویر مرتبط