9/8/2019

فدائی‌فر:

ساماندهی دستفروشان راه‌حل مدیریت شهری به جای جمع‌آوری و برخورد با آنان است

کیومرث فدائی‌فر، مدیرمنطقه دو شهرداری قزوین ساماندهی دستفروشان را تنها راه‌حل پیش روی مدیریت شهری در شرایط فعلی اقتصاد و اشتغال جامعه به جای جمع‌آوری و برخورد با دستفروشان دانست.

به گزارش روابط عمومی منطقه دو شهرداری قزوین؛ فدائی‌فر در خصوص درخواست شهروندان، کسبه و مسئولان مبنی بر انجام وظیفه ذاتی شهرداری در خصوص جمع‌آوری و برخورد با دستفروشان گفت: در شرایط فعلی اگر نتوانیم دستفروشان را ساماندهی کنیم  با پیامدهای منفی مواجه خواهیم شد و این مهم راهی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی اشاره کرد: بر اساس ماده 55 قانون شهرداری‌ها، ایجاد هرگونه سد معبر و کسب و کار در معابر شهری ممنوع بوده و وظیفه اصلی شهرداری در این رابطه جمع آوری و برخورد با آن است.

این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و بیکاری، شهرداری به جای جمع آوری به دنبال ساماندهی دستفروشان است.

فدائی‌فر اظهار کرد: ساماندهی دستفروشان باعث ایجاد رضایتمندی دستفروشان است اما این مهم نارضایتی کسبه و شهروندان را به دنبال دارد و اکنون مدیریت شهری با همراهی مدیران استانی، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی خواستار ساماندهی و رفع معضلات سد معبر است.

وی گفت: در راستای ساماندهی دستفروشان زمین‌های جهت استقرار دستفروشان تعیین شده و با همکاری سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی به بازار روزها هدایت شدند.

فدائی فر اضافه کرد: اکنون مدیریت شهری قزوین به دنبال ساماندهی دستفروشان است و این روند در راستای کاهش مشکلات این معضل ادامه دارد.

پایان پیام.

related images