یکشنبه ۱۳۹۸/۰۶/۲۴

فدائی‌فر:

حرکت شهرداری به سمت درآمدهای پایدار باید تسریع پیدا کند

کیومرث فدائی‌فر، مدیر منطقه دو شهرداری قزوین گفت: با توجه به کاهش صدور پروانه ساختمانی و درآمدها باید به سمت تامین درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها حرکت کرد و این مهم باید تسریع پیدا کند.

به گزارش روابط عمومی منطقه دو شهرداری قزوین؛ فدائی‌فر با بیان اینکه بودجه درآمد سال 98 این منطقه 152 میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته 69 درصد افزایش داشته است، گفت: درآمدهای ناپایدار یکی از معظلات مدیریت شهری است و متاسفانه اکنون 70 درصد از درآمد شهرداری که حاصل صدور پروانه ساختمانی، فروش تراکم و کمیسیون ماده صد می‌باشد، ناپایدار است.

وی با اظهار اینکه فقط 30 درصد از درآمد شهرداری پایدار و شامل عوارض‌های سالیانه نوسازی، صنفی و ... است، گفت: با توجه به اینکه شهرداری ها بودجه دولتی ندارند، باید به سمت درآمدهای پایدار حرکت کنیم.

فدائی‌فر اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی، کاهش هزینه‌های جاری و رفتن به سمت درآمدهای پایدار باید در اولویت کاری مدیریت شهری باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: کسب درآمد در شهرداری‌ها از اموری است که تأثیر عمده‌ای در بهبود امکانات و ارائه خدمات شهری مطلوب به شهروندان دارد.

مدیر منطقه دو شهرداری قزوین مشارکت شهروندان در توسعه شهر، توزیع انبوه فیش عوارض، تحقق عوارض واقعی، هزینه درست درآمدها برای توسعه شهر و افزایش کیفیت ارائه خدمات را از راهکارهای افزایش درآمدهای پایدارعنوان کرد.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط