سه‌شنبه ۱۳۹۸/۰۶/۲۶

فدائی‌فر:

عدم استقبال شهروندان برای استفاده از تسهیلات ویژه ساماندهی محله هادی‌آباد

کیومرث فدائی‌فر، مدیر منطقه دو شهرداری قزوین گفت: اهالی محله هادی‌آباد از اعطای تسهیلات ویژه برای رونق ساخت و ساز و ساماندهی منطقه هادی آباد استقبال نکردند.

به گزارش روابط عمومی منطقه دو شهرداری قزوین؛ فدائی‌فر با تاکید بر تلاش برای حل مشکلات شهروندان هادی‌آباد گفت: به منظور ایجاد انگیزه جهت تجمیع پلاک‌های ریزدانه، نوسازی بافت فرسوده، رونق در امر صدور پروانه ساختمانی، رونق ساخت و ساز و ساماندهی منطقه هادی‌آباد، تسهیلات ویژه‌ای به شهروندان این منطقه ارائه شد، اما از سوی شهروندان استقبال نشد.

وی ادامه داد: با توجه به معضلات این محله از لحاظ بافت پر شهری، تراکم جمعیتی، پلاک‌های ریزدانه، اسناد مشاعی و قولنامه‌ای، عقب نشینی پلاک‌ها و شرایط اقتصادی؛ مدیریت شهری با اخذ مصوبات لازم از شورای شهر و کمیسیون ماده پنج برای رونق ساخت و ساز و کمک به ساکنان این منطقه امتیازات و تسهیلات ویژه ای ارائه کرد اما تاکنون استقبال نشده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی خوبی به شهروندان این محله برای استفاده از تسهیلات و امتیازات صورت گرفته است، گفت: صدور پروانه ساختمانی رایگان شامل هزینه های صدور، خرید تراکم  و سایر هزینه‌های متعلقه مازاد بر 50 درصد سهم دولت مطابق ماده قانونی اعلام شده به مدت یکسال برای پلاک های با کاربری مسکونی را از تسهیلات جدید برای شهروندان این منطقه اعلام کرد.

وی اظهار کرد: تنها راه حل برای ساماندهی محله هادی‌آباد در شرایط کنونی، مشارکت شهروندان می‌باشد و مدیریت شهری مساعدت ویژه‌ای در این راستا کرده است.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط