دوشنبه ۱۳۹۹/۰۲/۲۲

مدیر منطقه 2 شهرداری قزوین عنوان کرد:

استفاده از تمام توان شهرداری در برخورد با سد معبر

مدیر منطقه 2 شهرداری قزوین گفت: یکی از دغدغه‌های مهم شهروندان پدیده سد معبر است که بدون ضابطه در حال گسترش است و شهرداری در برخورد با سد معبرها از تمام توان خود استفاده می‌کند.

به گزارش روابط عمومی منطقه 2 شهرداری قزوین، فدایی‌فر با اشاره به اقدامات واحد اجرائیات این منطقه اظهار کرد: شب گذشته واحد اجرائیات منطقه 2 شهرداری قزوین با همکاری و هماهنگی دادستان قزوین و نیروی انتظامی استان قزوین اقدام به جمع‌آوری 20 مورد سد معبر کرد.

وی با اشاره به اینکه این اقدام پس از اخطارهای متعدد واحد اجرائیات منطقه 2 شهرداری صورت گرفته است، افزود: یکی از دغدغه‌های مهم شهروندان پدیده سد معبر است که بدون ضابطه در حال گسترش است و شهرداری در برخورد با سد معبرها از تمام توان خود استفاده می کند.

مدیر منطقه دو شهرداری قزوین با اشاره به چگونگی ایجاد سد معبر و شغل‌های کاذب، اظهار کرد: متاسفانه مشکلات اقتصادی جامعه و مشکلات دیگرموجب شده که بیشتر مغازه‌داران و کسبه کالای خود را در داخل پیاده رو یا سواره رو قرار دهند و یا بسیاری از مردم به مشاغل کاذب روی آورند که این موضوع باعث سد معبر، ایجاد چهره نامناسب شهری و دیگر مشکلات اجتماعی خواهد بود.

وی گفت: در واقع به هر عاملی که موجب کندی یا توقف عبور و مرور در سطح گذرگاه‌های عمومی اعم از خیابان، کوچه و پیاده رو شود می توان به عنوان سد معبر نام برد و شهرداری وظیفه دارد با این موضوع مقابله کند.

مدیر منطقه 2 شهرداری قزوین افزود: براساس تبصره یک بند  20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها سد معبر عمومی، اشغال پیاده‌روها و استفاده غیر مجاز از میدان‌ها، پارک‌ها و باغ‌های عمومی ممنوع بوده و قانون، شهرداری را مکلف کرده که از این اقدام جلوگیری کند.  

فدایی فر یادآور شد: هرگونه سد معبر با هر شکلی که شامل مصالح ساختمان و کسب و کار می‌شود از لحاظ شرعی و قانونی جایز نیست و شهرداری برای حفظ حقوق شهروندان ملزم به پیشگیری و مبارزه با این معضل است ودر همین راستا شهرداری منطقه 2 با اخذ مجوزهای قانونی و با همکاری نیروی انتظامی شهرستان و نیروهای پلیس ساختمان، نسبت به جمع‌آوری و پاکسازی بلوار شهید سردار قاسم سلیمانی اقدام و با تقاضای دستفروشان، آنها را در مکانهای پیش بینی شده ساماندهی خواهد کرد. 

پایان پیام 

تصاویر مرتبط