شنبه ۱۳۹۳/۰۳/۱۰

نصرتي، شهردار قزوين:

سه پل هوايي عابر پياده در شهر قزوين به بهره‌برداري مي‌رسد

سه پل هوايي عابر پياده در شهر قزوين با اعتبار 13ميليارد ريال بزودي به بهره برداري مي‌رسد.

 

شهردار قزوين گفت: سه پل هوايي عابر پياده در شهر قزوين با اعتبار 13ميليارد ريال بزودي به بهره برداري مي‌رسد.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي افزود: بلوار دانشگاه بين المللي امام خميني(ره) يکي از محورهاي حائز اهميت به لحاظ عبور و مرور است و باتوجه به قرار گرفتن دانشگاه در اين محور و لزوم امنيت تردد حجم بالاي عابران پياده احداث پل هوايي عابر پياده روبروي دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) ضروري بود.
وي بيان کرد: از سوي ديگر بلوار دانشگاه بين المللي امام خميني(ره) شبکه معابر هسته مرکزي شهر را به نواحي شهري کوثر، مينودر، پونک و شمال شهر قزوين متصل مي کند، طبيعي است که به دليل اين تردد ها و به واسطه وجود کاربري هاي تجاري و جذب سفر در حاشيه بلوار شاهد تردد خودروها و عابران پياده زيادي در اين محور باشيم.
شهردار قزوين عنوان کرد: به استناد آمار پليس حجم بالاي تردد عابران پياده و خودروها در اين محور موجب شده اين محور يکي از نقاط حادثه خيز شهر به شمار رفته و آمار تصادفات فوتي و جرحي ضرورت احداث پل هوايي در اين محور را دوچندان کرد.
اين مقام مسوول تصريح کرد: در اين راستا به منظور ايمن سازي محور مذکور احداث پل هوايي عابر پياده در حکمت 73  اين بلوار در دستور کار شهرداري قزوين و سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين قرار گرفت که به زودي به بهره‌برداري مي‌رسد.
وي بيان کرد: علاوه بر احداث پل هوايي تهيه و نصب تابلوهاي راهنماي مسير، جانمايي و مناسب سازي محل گذر همسطح عابر پياده، اصلاحات هندسي تقاطع مذکور ،خط کشي و تابلوگذاري در اين محور که نقش مهمي در کاهش تصادفات و افزيش ايمني تردد دارد، در برنامه کاري قرار گرفت.
 اين مقام مسوول در خصوص پل هوايي عابر پياده در ضلع شمال تقاطع غيرهمسطح 9 دي ابراز کرد: اين پل در حدفاصل چهارراه عمران تا ميدان سرداران به منظور ايجاد دسترسي ايمن براي ساکنان منازل مسکوني بانک مسکن، مراجعان بوستان بانوان و دانش آموزان مدارس واقع در اين محدوده از شهر قزوين احداث مي شود.
وي تصريح کرد: سازه و معماري اين پل برگرفته از الگوي پل‌هاي غيرهمسطح نصر و سرداران بوده و با نورپردازي و طراحي زيبا انجام شده است.
شايان ذکراست، مسعود نصرتي شهردار قزوين در نشست خبري اخير وعده داده بود که تا هفته قزوين(شهريور) هر شنبه از طريق رسانه‌ها، پروژه‌هاي شهرداري قزوين به شهروندان معرفي مي‌شود.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط